nukilan daripada seorang sahabat yg sgt2 sya syg!!!

Hari nie bukak Fb tgk ada message dr sahabat yg paling saya sayang.. sahabat dr sekolah rendah lagi.... walaupun kini dah bawak haluan masing2, tp bila balik penang mesti nk kena jumpa dia dulu... bila ada masa nk calling2 mesti bergayut punya.. gelak2.. nangis2 semua dah rasa.... dia ada masalah, buat saya sgt sedih... rasa diri nie cam x berguna ja bila tak ada dengan dia.. sahabat, maafkan saya ya.... semoga awak baik2 sahaja.. sya selalu doakan awak... 

"Tidak ada kegembiraan yang menyamai perjumpaan dengan sahabat, dan tidak ada kesedihan yang menyamai perpisahan dengan mereka..."

saya sayang awak sangat-sangat.... tapi bila kita jumpa tak banyak benda yang saya ckp dengan awak. padahal banyak benda yang saya nak cerita... 

saya cuma nak awak tahu selama kita hidup untuk hari ini esok dan pada masa-masa yang akan datang.. dan tiada pernah kesempatan untuk kita berjumpa dan tiada cara untuk kita berhubung saya nak awak tahu yang saya tak akan pernah melupakan awak InsyaAllah. selama mana kita hidup nanti dan menjalani hari-hari penting mungkin kita tak berjumpa... pada masa tuh awak ketahuilah jika awak bersedih kerana ketiadaan saya, saya adalah lebih daripada apa yang awak rasa.... 

saya sangat menghargai persahabatan kita... tolong maafkan saya jika saya abaikan panggilan telephone awak, tak melayan mesej-mesej awak... 

insyaAllah kali ini penyerahan diri saya adalah secara menyeluruh.. kekecewaan membuat saya ingin tinggalkan segala-galanya... ini bukan kerana cinta ini bukan kerana keluarga ini bukan kerana orang sekeliling ini adalah kerana diri saya sendiri... 

saya tahu awak tertanya-tanya masalah apa pulak dengan saya kali ini.. perasaan ingin tahu awak itu mungkin akan terpendam dengan permasalahan awak sendiri.. saya berharap begitu buat masa ini.. 

saya lega Allah temukan kita sekurang-kurangnya saya ada tempat meluah perasaan selain Dia... semoga Rahmat dan hidayahNya milik kita selalu...

Assalammualaikum,

dr sahabat sekolahmu,
R.A






Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Promoting Mental Health Awareness

Jelly Fish??